-10

94 var det första..
Jag minns när brorsan fick sitt första, om det var 96 kanske..
Och nu har det kommit..
Äntligen!!
för vissa.

Jaa, klart jag snackar om

(National Hockey Leage för er som inte vet)
och nu är det dags för
NHL -10

Weird att säga :S

Ja, iallafall så sitter jag här nu hos min pojkvän och hans käre broder.


Och de nördar som vanligt, men det gör mig ingenting, ibland kan de va kul å titta på faktiskt!
Men spela, det har jag ingen koll på, jag fattar inte alla knappar till alla moves,
usch vad svårt!


Och tro inte att jag inte har försökt lära mig!
Dempa är ju hockeyspelare (alltid varit, kommer väl alltid å vara enligt mig),
så när vi va små spelade han ju NHL järnet och jag ville ibland prova.
Hehe..
Det gick mindre bra!
Kanske har hockeyspelare det i blodet redan när de börjar spela..


A, vem vet.
Nått skumt är det!

Och på tal om hockey, lirade Löven mot Saik i onsdags..
Kul att lagen äntligen får mötas, det blir en sådan otrolig stämning på läktaren och det är riktigt kul!
De möts aldrig nu eftersom (för de ovetande) Löven är nere i allsvenskan, medan Skellefteå gick upp i elitserien för några år sen (Allsvenskan är divisionen under elitserien, som är den högsta i svensk hockey.. för de ovetande). Vilket betyder att derbyt är efterlängtat.
Iaf av Green Devils och Löven-desjälv.


Men det otroliga nog..
Gissa vilka som vinner? Och äger typ den största delen av matchen?
Jo, Löven.
Efter bara någon minut gör Löven 1-0 och garanterat alla mer eller mindre får en chock av målet.
Jag har fått för mig att Skellefteå är bra på att ta igen i slutet, men det blev inget av, så matchen slutade
4-2
till Löven..

Det var inte så roligt, hade väntat mig betydligt mer av Skellefteå.
Men aja, roligt att Löven vann ändå :)

Nej, nu ska jag få se en riktigt rolig bild!
Och Johan ska detta lite roit ;)


Kommentarer

Säg vad du tycker:

Namn:
Spara ditt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0