Glasses

Äntligen!

När jag gick i 6:an kände jag att varje dag att jag hade så jävla ont i skallen.
En dag tog vi itu detta och gick till optikern för att kolla synen, vilket visade sig att jag skulle behöva bära läsglasögon, eftersom jag var en aning översynt, inte mkt alls, men tillräckligt.
Det var förskräckliga nyheter!
Jag?
Glasögon?
Det stämde inte alls och jag var förstörd.
Iaf, så hade jag inget val än att använda dem.
So i did.
Hela 6:an och 7:an bar jag dem flitigt i skolan och när jag läste.
Tills vi flyttade till stan i 8:an, då slutade jag.
Och det gick ändå rätt bra..
Visst hade jag ont i huvudet, men inte outhärdligt.
Inte en dag på gymnasiet hade jag dem
(jo, kanske hemma nångång)
men på nått vis så funkade det bättre än man kanske kan tro då.
Nu på slutet av trean och hela sommaren har jag känt hur den tragiska huvudvärken börjat komma tillbaka, men mina gamla glasögon har ju växt ur mig, det ser fördjävligt ut och jag vill ju inte använda dem precis.
Då en dag for jag och morsan på synoptik och kollade på glasögon som förhoppningsvis skulle passa, samtidigt som vi bokade tid.
Och för 2 veckor sedan, gjorde jag en ny synundersökning,
men optikern sa att min synhar blivit bättre och jag fick välja att ha läsglasögon eller inte..
Men jag kände att nu när jag ska plugga på Universitetet, så känns det rätt viktigt att inte ha huvudvärk hela dagen,
det slöar ner en så jävulskt, vilket iförsig många kanske vet.
Så jag körde på hårt ändå.

Och NU har de kommit!


Inte världens modell här, men whatever ;)



Kommentarer

Säg vad du tycker:

Namn:
Spara ditt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0