Hell Ain't A Bad Place To Be

Och du kanske kan gissa vilka låt som är Dagens låt.

Jag har just kommit hem från jobbet och sitter och tänker på kvällens jobbande.
Det började väl helt okej, inte jättemkt folk/mat/disk och sen efter en timme kom Vickan också, så då var vi 3 i disken.
(En ny tjej som heter Mikaela var och jobbade också på prövotid eller nått)

Man bränner sig jävligt lätt på typ allt där,
det kan vara på en het tallrik, disk som just blivit diskats
(diskmaskinen typ kokar bort smutsen, alltså är den 1000 grader när den just är klar),
på köksdisk som kanske just kommit ut från ugnen..
Ja, det är som ett litet helvete, det är varmt och jävligt och man svettas och sliter som en gris.

Från början brände jag mig rätt mkt, men inte så farligt.
Nu på senaste tiden lyckas jag att inte bränna mig så det gör ont,
men ikväll, IKVÄLL, då gjorde jag det.
Och det slutade aldrig göra ont!

Grejen är att ibland bär man ut maten, och man känner hur det bränner, men tycker att man borde klara det.
Efter några sekunder känner man hur det bränner bara mer och mer tills det gör så ont att vid ett vanligt tillfälle skulle man ha släppt det som brände en.
MEN!
Eftersom att detta är mat vi håller och gäster sitter runt om,
så kan man helt enkelt inte släppa.
Det går bara inte.
Så man kniper käften, håller hårdare och härdar ut den biten det är kvar till bordet.

En plankstek..
Brukar gå fint att bära i själva plankan. Men den står i ugnen och ibland har man turen att den inte fått stått nått, utan kommer direkt från ugnen nästan. Plus att man kanske ska ta något tillbehöv så man bär 3 saker istället för 2.
Då brände jag den vänstra tummen.

En pizza..
Den är både satans varm och tränger igenom tallriken, plus då när den fått stått i luckan under värmen som gör att tallriken blir om möjligt ännu varmare.
Då brände jag hela höger pekfingret.

Vilket gjorde det mkt svårare att jobba sen,
för också när man jobbar sådär och bränner sig, kan man inte alltid kyla av det med iskallt vatten efter,
vilket jag inte gjorde, eftersom jag hade mat till gästerna fulla händerna.
Så varenda gång nått lite, lite varmt kom i kontakt med det brända, så gjorde det så fruktansvärt ont
och eftersom vi jobbar med mkt varma saker så gjorde inte nånting saken bättre.
Det är bara att härda.
Så nu ser mitt högra pekfinger ut som jag vet inte vad med en stor vit/genomskinlig bulle på sidan.

Okej, okej, du kanske tycker jag är världens mes som bränner mig "så lätt" och tycker det gör så ont.

Men du din jävel, egentligen borde jag inte slösa nån tid på dig, men jag ska säga dig en sak..
Håll din hand över ett ljus.
Du känner att det börjar göra ont.
Ondare.
Tillslut bränner det till så jävulskt och din tanke är att rycka bort handen.
Det är där man inte får rycka bort handen, för då tappar du maten på golvet och allt är förstört, du får inte.
Håll så i 5 sekunder till..
Då kanske du förstår.

Haha.

Som sagt, ett litet helvete.


Men, det är ju inte sämst att jobba där,
kungliga jobbarmänniskor,
skön stämning,
god mat,
och oftast trevliga gäster!

So...
Dagens låt: Hell Ain't A Bad Place To Be - Inga andra än AC/DC

Kommentarer

Säg vad du tycker:

Namn:
Spara ditt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0