Ratan, Norrlands hockey och Kungen

Imorgon
(eller idag rättare sagt)
bär det av till Ratan!
Jises vad jag har längtat.
Och gissa vem som ska också dit, fast nästa vecka..
Om inte
Kungen Hansjälv ;)
Hahaaa
Int sämst, i tell ya, int sämst!


-Varför?-
Jo, för 200 år sedan skedde det sista kriget i Ratan, eller i Sävar som ligger nära.
Det var ryssarna som sköt på oss och det var efter det som vi förlorade Finland skulle jag tro.
Och då ska det firas med Kungligt besök!
Men tro inte att vem som helst besöka Ratan under de dagarna
(19-20 aug)
utan man måste ha ett passerkort, vilket morsan har fått.
Men egentligen, spelar det ingen roll
för jag ska se hockey för hela slanten ;)
Jag sätter 5 spänn på att Skellefteå kommer att ta hem det
och Löven kommer att..
Ja, inte ta hem det helt enkelt.


Och fråga mig inte varför Lule ska skilja sig från de andren..
Men det spelar ingen roll.
Slaget om Norrland
nästa vecka i Umeå Arena
Be there!

Nej, nu måste jag sova.
Vafan gör jag uppe?!



zzZZzzz...

Kommentarer

Säg vad du tycker:

Namn:
Spara ditt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0