Universitetet

Första dagen..
Du är jättenervös.
Tänk om ingen tycker om dig?
Nej, inte nu igen..
Du tycker att sommarlovet knappt hann börja.
Tänk om det blir jobbigt?
Usch, nu börjas det igen..
Du har inte vilat ut dig ordentligt.
Tänk om du går in i väggen?



Haha, ja, jag minns när det var så man tänkte om skolan.
Mest negativa tankar flög genom skallen och det var inte en såndär jättehöjdare att börja på hösten.

Nu säger jag äntligen!

Hela sommarn gick jag och var inställd på att läsa samhälle på universitetet.
För några dagar sedan ringde de och sa att jag hade tagit mig in på introduktionskurs psykologi,
vilken var en kurs jag hade hoppats på lite mer, därför lagt den på prio 3 eller 4 eller vad det nu var.

Första dagen på universitetet idag!



Och jag tänkte att jag ska åka i tid, så jag inte kommer försent!
Vilket jag verkligen gjorde.
Började 10.15 och åkte 09.30 ungefär så jag kom dit 10 i.
(20 minuter! Det är ju ingenting?! :P)

Och jag visste att jag skulle in i Humanisthuset, sedan är det ju bara att fråga sig fram till vilken sal.
När jag hittat en vaktmästare sa han att jag nog inte skulle vara i humanisthuset, utan psykologi brukar vara i betéendevetarhuset. Så jag traskade över skywalken och fortsatte leta någon som kunde hjälpa.
Hittade en gubbe som sa åt mig att gå till en person som tydligen skulle veta allt.
Hon letade fram min kurs och de slutade med att jag skulle vara i humanisthuset ändå. Men den här gången fick jag salnummer och våning, så jag hittade klassrummet direkt.

När jag kom in, kändes det som att jag hade kommit alldeles försent.
Alla satt knäpptysta och stirrade på mig.
Tur nog var ingen lärare där.
Och klockan var ändå bara typ 10 över, så jag var inte försenad.
Sedan kom lärarn, som heter Michael, in och informerade oss i nästan 2 timmar.
Och det verkade ju riktigt bra!
Upplägget var som mkt klarare än gymnasiekurser.

Kom hem, hann knappt sätta mig ner så ringer telefonen.
Det var ett nummer från universitetet, tänkte
öö.. vad vill dom nu..? :S
"Hej Sandra det är .. från Juridiska institutionen, du har kommit in på Juridisk översiktskurs"
Den kursen som jag valde som andrahandsval.
(efter en kurs som blev inställd, så man kan säga att det var mitt prio 1)
Valde den eftersom att man läser juridik på polishögskolan.



OCH NU VET JAG INTE VAD FAN JAG SKA GÖRA!

Psykologi är ju också bra att läsa och något lättare än juridik.
Jag vet att det kanske är svårt att ta sig in på den, men jag vill ju klara av skiten också.
Det är ju en hel del nu som händer också, så som sagt, jag vill klara den.

Jag har till imorrn att bestämma mig, men jag tror att vad jag än väljer blir det nog bra.

Hoppas jag.

Kommentarer
Postat av: johanna

kul! :)

2009-09-01 @ 16:32:00
URL: http://bofast.blogg.se/
Postat av: Emma

Sv: jaa det är jättekul :) jag dansar jazz/showdans

2009-09-01 @ 22:14:46
URL: http://emmaabusiig.blogg.se/

Säg vad du tycker:

Namn:
Spara ditt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0