Think about it

Var dig själv
Alla andra är redan upptagna
Oskar Wilde

Ibland funderar jag på vem just jag ska vara.
Jag tror nog att det är fler som gör det.
Men, jag behöver inte bestämma mig vem jag ska vara,
jag är redan någon.
Mig själv.
Sandra Herself

Gick på stan idag och fick några tänkvärda ord på minnet.
Faktiskt kunde jag gå länge och fundera på hur, vem, vad jag ska vara idag.
Det är ju SKITJOBBIGT!
Men även om jag tyckte det, så kunde jag inte sluta gå runt och tänka att
hon skulle jag vilja vara som
eller
sådär skulle jag också vilja vara
och visst, man kan väl vara lite avundsjuk på en person som kan ha en viss utstrålning, ett visst sätt bara som inte går att undgå.
Men tro mig,
du har säkert en annan egenskap som är precis lika bra, fast på ett annat sätt.
Det gäller bara att hitta sig själv
och faktiskt strunta i de andra.


Hur svårt det än kan verka vara,
kanske den här bilden hjälper lite.
Om jag nu skulle falla för andras personligheter,
skulle jag vara JAG då?
Tveksamt.

Och även om du nu kanske hittat dig själv och känner dig trygg i det,
så kan det lätt hända att man känner så ändå
och för min del är det okej.
För så länge jag kämpar emot, pressar tillbaka, förnekar, skjuter undan
så kommer det nästan alltid tillbaka och då med mer kraft.
Så varför inte acceptera saken bara och låta det vara en stund.
För att sedan njuta av att jag egentligen slipper allt det där,
eftersom jag är och kommer alltid vara mig själv.



Tänk på det en stund..



Kommentarer

Säg vad du tycker:

Namn:
Spara ditt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0