Julafton

Jul, jul
Strålande jul
Glans över vita skogar

En fin och underbar dag det har varit idag!

Jag började lite lätt med att käka julgröt och gå hem till mor och far.
Skulle vara där kl 09.30,
men kom dit vid 09.45 ungefär och tänkte att nu var jag sen.
Men väl hemma så var det alldeles svart,
låst var det också.
Folke hade knappt stigit upp
och jag var alltså tidig!
Mirakel..

Iaf,
steg familjen upp,
men Tobias började må dåligt
och vi trodde att vi kanske skulle få stanna hemma över dagen.
Typiskt.
Minst sagt.



Men efter vi öppnat lite julklappar var Tobias illamående som bortblåst
och han verkade må toppen!


GOD JUL killen önskar Tomten


GOD JUL Sandra önskar Tomten


Han hade önskat sig ÄLG,
så detta var nog favoriten idag!


Hehe, jag fick öppna det största paketet.
Iaf just i det tillfället.. :P



Farsan fick sig en mjuk kudd.


Mamma önskade sig en bok
och det fick hon..
Av mig ;)


Dempa skrapa lott,
men de blev ingen pott

Sen drog vi till Vindeln.
Lagom nog att hinna fika och umgås en stund med släkta innan Kalle osv.



Efter Kalle var det julmiddag.

Julmiddagen hos farmor är ALDRIG liten
och man ät ALLTID magn borta ryggn.

Hehe ;)

Efter maten gick jag en promenad till Malms
och jag kom precis när Tomten skulle komma till deras hem.
Så mysigt!

När jag kom hem till farmor kom Tomten till oss.
Snacka om tur jag fick då ;)



Efter det måste vi alltid busa till det med något roligt spel av något slag.



Iår var det julkappsspelet.
Ullis hade köpt massa småpaket som skulle räcka till oss var
och i ålder-ordning fick vi välja ett och öppna det paketet.
Och sedan i 15 minuter slå en tärning var.
Och den som fick en 6:a fick byta med vilken den ville.

Ja,
och på något vis var ananasen den mest eftertraktade.
Slutade med att Uffe fick den,
men bytte den med Frida som fick hem "vinsten" ;P


Efter allt roligt och mysigt,
började vi rulla hemmåt.
Då passade vi på att hälsa på farfar..



Julen är alltid mysig,
men jag kommer aldrig att glömma.

Kommentarer

Säg vad du tycker:

Namn:
Spara ditt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0