Sittben

JA, det finns nått som heter sittben, haha!

Idag var jag och Sofie och red på Håknäs Hästbruk. Sjukt fina hästar!

Som t.ex. hästen som jag fick rida på.



Linett

Och den hästen Sofie red på.



Hera

Det hela började helt galet med att jag körde Sofies mammas bil, en liten mazda som faktiskt gick riktigt bra.
Körde rätt fort, sen kom en stor nedförsbacke och då brukar bilar gå fortare. Men snart såg vi en korsning och efter en stund såg att skylten visade
MOT VÄNNÄS
vilket var rätt väg. Så jag bromsade in (tyckte jag) ordentligt och var berädd (tyckte jag) på att svänga.
Men det var jag knappast :P
Det kändes som att hela bilen skulle välta, jag lovar att båda de högra däckena lyfte och Sofie som inte var berädd på det  fick typ med våld hålla i sej för att inte kastas iväg.

Iaf så överlevde vi, thank god!

Efter en bit på den där vägen så skulle vi svänga höger igen, men visste inte riktigt vars. Efter en stund tyckte Sofie att vi hade kört för långt, så jag saktade in och tänkte vända, men då kom det en bil bakom, så jag gasade vidare och vid första avfart svängde jag (det var åt höger) för att vända nånstans.
Men sen skymtade vi skylten "Mobäck" och det var den byn vi skulle igenom för att komma rätt!
Helvette så kung vi är ;)

>Tha Gang<

Hera, Sofie, Jag och Linett

Linett

Hera

Selina och Lo

Och Räzer!
Han var lätt grymmaste hunden.
Genomsnäll, hoppade inte upp, skällde inte på människorna
(bara i skogen på hästarna när han ville vakta)

Linetts söta hängläpp ;)

Ridturen var helt underbar! Det var typ första gången jag suttit på en häst på kanske 3-4 år nånting.
Men man känner att det mesta finns där någonstans undangömt.
Det är bara att plocka fram det.


Jag och finfina Linett

Och VAD vi måste göra om det där, Sofie :D



Kommer föresten ha ont i sittebena imorrn som satan!
Mina är alldeles för spetsiga kände jag idag ;)

Kommentarer
Postat av: Johanna

det var ju samma som drog våran studentvagn!!! :D

2009-07-28 @ 15:48:41
URL: http://bofast.blogg.se/

Säg vad du tycker:

Namn:
Spara ditt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0