Trafikdårar

Shit vad dårar det finns.
Och då menar jag såklart överallt, men mest i trafiken.
Är det någonstans jag kan skrika utan att ens tänka på det, så är det i bilen.


Nu när jag oftast cyklar har jag märkt att det finns idioter som cyklar också.

Ett litet misstag som bilist kan kosta dig och andra livet.
Men det kan en cyklist också.
Bara man är tillräckligt dum, så går det nog.



En jävligt märklig sak slog mig när jag kom och cyklade och stannade vid ett övergångsställe.
Medans jag satt på cykeln passerade kanske 2 bilar.
Då hoppade jag av.
Men inte blev det bättre för det.
3-4 bilar körde bara förbi, fast jag hoppat av och stod brevid cykeln min.

Men det som gjorde mig mest förbannad var att alla de bilister tittade på mig.
De såg mig, rakt in i ögonen.
Och ändå så brydde de sig inte om att stanna.
Jag hade lust att ta fram bysse.

Jag som cyklist kanske hade bråttom också.
Och jag lovar att det är 1000 ggr skönare att sitta i en uppvärmd bil och vänta än att stå ute i jävla kyla med en rostig gammal cykel och vänta.

En dag förra veckan tog jag bilen till skolan och eftersom jag har bara haft mitt körkort 1 1/2 år, så kör jag enligt hastighetsskyltarna oftast, för jag vill ju helst inte bli av med skiten.
Så när jag kommer ut på e4:an från teg hinner man nästan inte gasa upp till 70, för ganska snart blir det 50.
Så jag kör 50 efter 50-skylten.
Och bakom mig kommer en dåre som kört garanterat över 100 på e4:an och inte har lust att sakta in till 50.
Så han kör såklart om.
Sen när jag kommer till rödljusen och likförbannat står bilen precis framför mig.

Jag menar.. Vad hade han för fördelar med att gasa och köra om mig?
Han hamnade ändå bara just framför.

Det här var kanske ett dåligt exempel, men det finns fler som jag inte orkar ta upp nu.

I varje fall så tycker jag verkligen att tanken om att man ska få köra upp någongång till efter första gången är jävligt bra, med tanke på hur folk kör.
Speciellt är det de som lite äldre som har mkt erfarenhet, men också glömt många regler, som är de största dårarna.
Och de tror att de kan göra ungefär vad de vill inom trafiken.
Det är så jävla egoistiskt som det bara kan bli.
Som en liten sak som att inte blinka i rondeller t.ex.
Kommer man där och vet att man ska rakt fram, men stannar upp eftersom det kommer en bil från vänster.
Och eftersom bilisten inte blinkar, antar man ju att han ska rakt fram han också, och därför stannar.
Men nej, han svängde av.
Och där har jag stannat helt i jävla onödan.

Jag tänker främst på miljön.
Det kanske inte bara är jag som måste stanna,
utan det är flera bilar bakom som också har stannat, precis som jag, helt i jävla onödan..
Så då står där 4 brummande bilar, skitar ner hela världen,
bara för att idioten från vänster inte orkade blinka.

Näe,
nå finns det mognare sätt att hantera trafiken.

Inte för att jag ska säga hur folk bör göra.
Men nog kan man väl fan tänka på andra?

En bra trafikant har en nacke, 2 händer och 2 ögon.

För de som inte ens kan vrida på nacken för att titta innan de byter körfält, eller lyfta upp vänster hand för att blinka, eller titta med sina 2 ögon, de ska fan inte köra bil.

Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Yrsa

Hej.

Ja eller de som inte blinkar när de ska svänga så tror man de ska köra rakt fram så går man över vägen och så svänger dom likt förbannat. Man ska inte behöva riskera livet för att bilister inte kan blinka!!

2009-10-06 @ 14:53:12
URL: http://msyrsa.blogg.se/
Postat av: Johnny bear

ja sandra jag är glad att det finns dom som tänker på miljön ;)

2009-10-06 @ 20:44:23

Säg vad du tycker:

Namn:
Spara ditt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0