Slocknade stjärnor vs Vindeln

Följde med farsan och killen upp till Vindeln igårkväll.
De skulle upp å jaga imorse och tänkte att de skulle sova över hos farmora,
så jag passade på att åka med dem, så jag skulle slippa gå upp kl 6 på en lördagsmorgon :P



Och idag var det en speciell dag,
eftersom Fritidscentrum firade 20 år.
Så därför skulle Vindelns a-lag möta en massa
"Slocknade Stjärnor"
Även kallade
DE BORTGLÖMDA

Alltså gamla spelare som en gång lirade i Vindeln.

Jag, farmor och Ullis hade lite roligt åt deras spelarpapper,
där de stod bl.a.;
15   Fredrik Astergren         libro (kan vara på älgjakt)

29    Jimmy Wallin               FW (kommer kanske)

Och även tänkvärda ord;
Alla som sitter på läktaren SKALL heja på pss, för det betyder oerhört mycket för vårat självförtroende. Tänk er själv att inte bli tillfrågad år efter år att provträna för A-laget. Vi ser den här matchen som våran upprättelse, att få bevisa att vi är så pass mycket bättre än vad vi var förut.
Så kom igen och klappa takten, vi kan ta igen makten...... Eller?


OBS! Autografer sker efter avslutad match

Haha klockrent!
Ordentligt seriöst också.

Iaf så hade Vindeln delat upp laget i 2 delar, så Stefan och Sundis bl.a. lirade första perioden och halva andra, innan de efter som bytte till Johan, Johnny och kusin Nickes halva.

I allafall gick väl inte matchen riktigt som jag hade tänkt mig.

De spelade väldigt försiktigt mot gamgubbarna (hehe) och visst, jag förstår att man har respekt för dem, men det är ändå hockey. Och Slocknade Stjärnor visade ett jävligt mycket tuffare spel.

Så matchen slutade 4-5 till Slocknade Stjärnor.

Trots allt var det ändå roligt att se.
Farmor verkade också tycka det, eftersom hon sa innan matchen att hon kanske skulle fara lite tidigare, men när sista perioden skulle börja sa hon att hon tänkte stanna ändå ;)

Sen fick jag och killen äta oss proppmätta hos farmor
(farsan är ikväll och äter hummer med min chef, Jörgen ;) Haha)
sen åkte vi buss hem till stan.

Hem till stan.

Jag minns att det tog ett jävligt bra tag för mig att tänka så.

Kommentarer

Säg vad du tycker:

Namn:
Spara ditt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0