Dagens goda gärning

Nöden har ingen lag..
Eller?


Har gått igenom Allmän rättslära och Juridisk metod.
SHIT
vilken körvstöppning!
Jag skrev å skrev å skrev ner allt som bara gick.

Och jag fick ett litet större hum om lagar, vilket faktiskt kan vara rätt intressant när allt kommer omkring.


Lillboken vår

Iallafall,
efter vi slutat
(hade tid till 4, men fick sluta kvart över 3 ist)
så ville jag skynda mig, för jag tänkte bara tvärdra på stan och kolla in lite grejer.
Men när jag var på väg ut ur havet av universitet, kände jag att jag verkligen höll på att kissa ner mig.
Jag har inte riktigt koll på vars toaletterna finns än så länge, så jag tänkte att jag kanske kunde hålla mig hem, tills jag kom på att jag tänkt fara på stan
(duuh..)
så när jag tittar upp lyser lasarettet så vackert där borta

och jag är 100 på att det ska finnas nån toa nånstans i entrén.

Väl inne var båda toaletterna upptagna, så var gör man mer än att vänta.

En liten tant kom långsamt in och med en djup suck sa hon
"Nej, säg inte att det är kö?"
Jag vände mig om med ett léende och svarade
"Haha jadu kärringjävel, det är bara du väntar på din tur, jag kom före. Mothahfuckah!"

HAHA
Nej, såklart jag inte sa så ;)

Jag vände mig om med ett léende och svarade
"Ja, men du kan gå före du om du vill"

Och precis då kom hon som var på toaletten innan och så fick tanten gå.

Jag tyckte att det var en god gärning.
Men när jag tänker efter så var det ganska självklart egentligen.
Vad skulle man ha gjort annars?

En idiot skulle ju inte ha brytt sig och gått före.

En vanlig människa med iaf någorlunda bra skalletänk skulle ha låtit henne gå före.

Men hursomhelst fick jag en toalett typ direkt efter.
Och det var värt att vänta de 15 sekunderna.


Kommentarer

Säg vad du tycker:

Namn:
Spara ditt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0