Wzup with the weather?

Usch vilket idiotiskt väder de var idag.
Imorse var det inte överdrivet kallt, och som vanligt svettas man ju ihjäl upp för svinghelvettet.



Iaf har det varit sol och ändå ganska fint väder under dagen.
När jag skulle cykla hem där på eftermiddagen så går det knappt att rulla nedför svingen, utan man måste typ trampa för den tragiska motvinden,
och det var inte bara jag som tyckte så
"Det blir stoorm"
var det någon som sa när jag cyklade förbi.
Och inte nog med det!
Stora svarta moln ser jag möta mig bortåt stan och små droppar börja doppa på mig.

Okej, lite regn.. Tänkte jag.
Men ju närmare jag kom stan så känner jag hur det öser ner mer och mer.

När jag är så blöt som jag känner att jag kan bli....

AJ, va fan?!

Stora jävla hagelbitar låssnar från himlen och piskar mig på händer och i ansiktet.
Usch vad jag inte tyckte om de människor i bilar just då.



Jag kommer in mot stan.
En bra sak;
Det var lite folk på torget så jag iaf kunde cykla igenom skiten.
Parkerar utanför MVG och går in.
Och inte förrän då, märker jag att jag visst kunde bli mer blöt.
Och jag orkar inte bry mig om att jag ser ut som en blandning mellan Alice och en kisse som råkat falla i sjön.

Och det roliga var ju också att jag skulle titta på tyger åt mina blivande gardinger..
Int fan vet jag vilka tyger som passar bäst eller så!
Tur att morsan kom..
Fast jag fick vänta ett bra tag, kall, kissnödig, trött och jävlig.

Och det vart inte bättre.
Vi hittade väl nått ungefär, men det blev kallare och kallare.
Och till slut blev det så kallt att när vi cyklade hem över bron,
tänkte jag att om jag skulle hoppa ner i älven, skulle jag knappt ha märkt någon skillnad på temperaturen..
HUVVA!
Så det var till å slänga sig i duschen med huvve före, innan man förfrös ihjäl.
Och det krävdes en 10-mins dusch för att återfå den normala känseln i fingrar, lår och tår.

Visst,
jag har varit med om kyla, riktig jävla kyla.
Men det är annorlunda när man är blöt och kall, det är fan inte samma sak.


Kommentarer
Postat av: sandra

ska börja läsa din blogg mer ofta :)!

2009-09-28 @ 19:54:24
URL: http://sandraemmoth.blogg.se/
Postat av: Sandra Herself

Vad roligt! :D

2009-09-28 @ 21:49:12
URL: http://sanndraboe.blogg.se/

Säg vad du tycker:

Namn:
Spara ditt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0