When I grow up, I wanna be a

Inatt bestämde jag mig att det blir Juridisk Översiktskurs som jag ska gå.
Innan jag ringde och tackade ja i morse, satt jag och smågjorde upp en liten lista på fördelar med den kursen, samt med Psykologin.
Och det enda som kanske inte är så bra med jöken är att den inte sträcker sig över hela terminen, utan den är bara halva, alltså 15 p. Men jag ska ju söka nånting till vårterminen, så jag kommer att få ihop tillräckligt.
(Behöver en hel termins poäng, alltså 30 hp)

Men samtidigt har jag hört att den ska vara rätt dryg.

Men man läser juridik nästan alla terminer på polishögskolan, och även om jag inte kan läsa bort någonting nu så har jag ändå fått en inblick av det. Kommer inte undan det, om jag så säg.

Och jag tror det var de som avgjorde hela alltet.
Polishögskolan..
Jag VILL verkligen ta mig in där.
Hur många andra tankar jag har ifall jag inte skulle ta mig in osv,
så när jag tänker på polisyrket, så lockar det allra mest, det går inte att undvika.
Jag ska bli polis.


Hahah jag gillar att göra till mig själv,
det blir skitfult jag vet.

Men jag är seriös ändå.
Förhoppningsvis ska allt gå vägen!
För jag färdas, sakta men säkert.

Imorgon blir det hårtkörning, jag ska inte ta det lugnt en sekund! Jo, på kvällen/natten då jag ska sova.


Kommentarer

Säg vad du tycker:

Namn:
Spara ditt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0