Kära mor och far min

Jag har världens snällaste föräldrar!
Och jag menar det.

FarsanMorsan

Jag vet inte om jag skulle ens orka hälften av de engagemang som de har.
Iaf mamma.
Hon ringer runt till olika folk om olika saker
Hon tittar nästan hela tiden på blocket om saker till lägenheten
Hon fixar och donar, saker som inte ens jag har haft en tanke på!
Ibland ringer hon till mig 10 ggr om dagen och säger åt mig att göra några grejer,
och ja, ärligt, det har känts lite drygt och småtjatigt.
Men då tänker jag alltid att jag har en sån jävla TUR att morsan är så, än tvärtom och inte bryr sig alls.
Så ja, jag har nog bästa mamman.


Haha vad gör jag.

Som idag, väntade hon på att jag skulle komma hem så vi kunde fara och titta på massa grejer tsm som hon letat fram på blocket. Och det var inte en sak och bara här i närheten.
Nej, det var 6 saker, spritt över hela stan, t.o.m. i Holmsund och Täfteå.
Spegel, hatthylla, skrivbord, micro, skrivbordsstol.
Plus en liten byrå på köpet av skrivbordet.
Tror att skrivbordsstolen var den bästa investeringen. Inte alls sliten, jätteskön och rätt snygg för 240:-!
Nicenice?
Oh yeah baby.
Det har typ bara gått bra med sakerna, har fått helt okej grejer för en mkt liten summa. Och har ändå köpt ganska mkt, eftersom det är min första flytt och man har inte så överdrivet mkt att ta med sig innan.
Jo, vissa grejer såklart, som köksredskap, tv:n och småsaker.
Men det är inte så att vi bara råka ha en soffa över som jag kunde ta :P
Så det blev till att köpa en begagnad soffa för 550 :-, klä om, och sedan vóila!

He köm kanske bild snart, vem vet?

Och sängen..
Det "lilla" problemet hade vi tänkt på ett tag.
För min 180:s säng skulle bli för stor i den där lilla sovalkoven.
Eller lilla och lilla, en 160:s säng skulle ha precis rymts, men just se pass.
Så då skulle min dubbelsäng vara för stor.
Och vi hade ju tänkt då att Dempa skulle få ta den sängen, så skulle jag kunna ta hans 120:s säng.
Men...
I en 120:s säng ryms jag och Johan nätt och jämt.
Så vi frågade tjejen som bor i lägenheten nu om hon ville sälja sin 140:s säng (bara för att, hade inte tänkt så egentligen), men hon ville sälja den, för 500:-
ja ba yeaah!
Slipper vi hålla på och bära sängar upp och ner!


inte min säng, men det såg otroligt fräscht ut!

Så, så tur har jag haft det bl.a.
Nu går jag i smyg och väntar lite på att något dåligt ska hända, jag har aldrig varit med om en sådan tur och lycka med någonting! Så det känns ju helt klart underbart! Men samtidigt lite skrämmande..

Men jag ska inte kanske tänka så.
Måste koncentrera mig på andra saker nu.
Såo...


Kommentarer

Säg vad du tycker:

Namn:
Spara ditt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0