Spöken å litte spya

Spökar det på Teg?
Haha nä, men det var fan riktigt läskigt igår. Jag hade sovit på kvällen..
Om jag backar ännu längre tillbaka, så var jag helt tom i magen då jag kom hem från Johan och mamma & Tobias stog å väntade hemma hos mig. Jag å brorsan skulle äta lunch tsm för att sen fara på friidrotten. Jag var inte jättehungrig, men jag mådde såååå illa! Ville helst bara ligga ner i sängen och kura ihop mig under mitt varma täcke och stanna där en vecka. Men det kunde jag inte. Jag tog en mandarin med tanken att illamåendet skulle släppa. Det gjorde det inte! 20 minuter känner jag hur det vattnas i munnen, bara som det gör när man ska till å kräkes. Så jag kuta till toan och spydde. Det var orange, tunn vätska med lite lite mandarin-klyft-skal. Ingen vacker syn, men satan vad tom jag måste ha vart i magen. Jag spydde upp mandarin och vatten! Less var jag, men nu skulle jag förklara för morsan att jag nog inte borde fara till friidrotten. 10 sekunder senare kommer hon in genom dörrn, jag sa som de var och vi struntade i friidrotten. Besviken kille, men jag kände mig inte kry nånstans. Dock fick jag ner lite mat faktiskt och lyckades behålla den. Och idag (dagen efter) mår jag rätt bra, så det lär ju inte ha vart magsjuka iaf.
Tobias for hem från mig vid halv 5 och efter det var jag en döende i soffan. Gick till sängen vid 20 och sen sov jag. Till kl 24 ungefär. Kunde inte riktigt somna om efter det, var vaken till 2. Men det var då de jättevärsta hände!
Det plinga på dörrn..
Jag blev först skitskraj! Det kom så oväntat. Men sen började jag tänka att de kanske var Johan eller nån. Men varför hade han inte ringt innan då? Jag tittade på långt håll ut i trapphuset genom kikhålet. Det var alldeles svart där ute. Och inte hade jag hört några steg i trapphuset heller, det brukar alltid höras bra när någon går upp och ner. Jag ringde Johan. Han sa att det borde vara någon som busade bara. Men kl 2 på natten?! Och helt ljudlöst.. Han sa då åt mig att för jävlars skull inte öppna. A, massa spekulationer gick fram och tillbaka tills jag såg vad som sen löste mysteriet. Jag hade satt upp en lapp precis ovanför dörrhandtaget, den satt väldigt dåligt och nu var den borta, så förmodligen hade den ramlat ner på plingklockan innifrån, den är otroligt känslig. Så då kunde jag sova gott efter det! Och fick mig ett litet skratt på köpet.

Kommentarer

Säg vad du tycker:

Namn:
Spara ditt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0