Bussar och ostar.. Inte lätt att hålla reda på!

Ja,
så var ännu en fest avklarad.
Grattis till Ida och Geronimo som fyllde 20 år.
Det var riktigt trevligt, det var det!

Haha satan vad illa det gick från början.

Jag skulle ju då åka buss in till stan för att kunna ta bussen upp till ersboda där ferren sku va.
Det stog att 69:an skulle vara framme på vasaplan kl 20.22 och exakt då skulle 5:an börja rulla.
Pia sa att jag nog inte skulle hinna med den och jag skulle ringa då jag kom med den andra bussen som sku gå.
Eftersom att 5:an gick bara en gång/h, så var det 8:an man skulle ta
och man skulle bli tvungen att byta till en annan buss.
Det var bara det att den andra bussen var 5:an..
Så där jag satt och väntade på att en annan jävla buss skulle komma,
insåg jag att det här skulle inte gå ihop.
Jag skulle alltså bli tvungen att vänta till 21.22 så att jag skulle komma rätt.

Kallt var det väl egentligen inte så jättemkt,
men när man sitter still på en kall jävla bänk,
så blir man fort nerkyld.
Så när bussen kom höll jag på dö av lycka.
Den lyckan skulle inte vara länge..

I busskuren hörde jag ett par prata om en Geronimo som hade fest på ersboda
och jag visste att Ida skulle dela sin fest med en Geronimo.
Och hur många heter Geronimo och har fest på ersboda just ikväll? tänkte jag.
Så jag frågade och de skulle till samma ställe.
Skönt, då sku jag slippa gå och försöka hitta själv.

Vi hoppade av bussen och började gå å det stället vi trodde var rätt.
Visste att stället vi sku va på hette Mesosten.
En kille ringde åt en på festen och tyckte att han förstod vad han mena.
Så vi började gå in bland skog och hus och allt vad det nu var.
En annan kille trodde att Mesosten skulle vara på andra sidan vägen,
så vi gick dit.
Och vi såg Mesosten-skylten,
men vi var inte rätt enligt en i telefon.
Så vi gick tillbaka till den andra osten och började leta.
Tillslut frågade vi en kvinna som var ute och gick vars det kunde vara en festlokal.
Hon menade att det fanns en del,
men att det kanske var åt ett håll som hon pekade åt.
Så vi vandrade långt åt de där hållet, tills vi hittade..
En döds-tyst lokal.
VAFAN?! tänkte vi nog allihop.
Så vi ringde igen,
jag ringde Pia, pratade med Ida,
men ändå vars vi helt lost.

Hoppet var nästan borta
då bestämde vi oss för att gå tillbaka till Mesosten-skylten.
En tjej fick prata med en annan tjej
och hon sa att vi skulle gå tillbaka till hållplatsen och där skulle hon möta oss.

Visade sig att från hållplatsen skulle vi backa typ 2 meter sen gå vägen innåt typ 200 meter,
så var vi rätt.
Istället fick vi en rundtur på ersboda som hette duga.
Kall och jävliga var vi när vi kom in i festlokalen.
Men varmt var det,
så vi njöt och fick en skön kväll :P

Sen slapp jag krångla med någon buss hem.
Farsan och morsan var på 60-årsfest  på Mariedal/berg (?) hos Gunnar (farsans ena fasters man)
och de var mer packad än alla på 20-årsfesten tsm tror jag. Iaf farsan min ;)
Min kusin skulle köra dem hem, så då kunde dom hämta upp mig på ersboda.
Dock med mkt om och men,
jag visste inte riktigt hur jag skulle förklara vägen,
och ingen i bilen visste hur man skulle köra.
Så lite krångel blev de,
men värt,
ACK SÅ VÄRT!

Så nu ska ja snart ut igen i kylan :P
Hem till Johan.
Oj vad jag saknar honom!

Puss

Kommentarer
Postat av: Clothesshoesbags

Heej!

Ja, nitbootsen finns kvar men p.g.a enormt intresse görs det nu om till en budgivning. Dom är normalstora vid övre delen, det är ju inga tajta stövelskaft men mittemellan. Helt normala i storleken. Går bra att skicka, frakten kommer ligga på 66kr. Skriv ditt bud i en kommentar.

MVH Sofia

2010-02-07 @ 10:13:15
URL: http://clothesshoesbags.blogg.se/

Säg vad du tycker:

Namn:
Spara ditt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0