Ett fint hjärta..

Haha en svensk kille sitter med en utländsk kvinna och frågar mig:

"Är du ny här?"
Han såg inte så onykter ut,
så jag tänkte att han skulle väl bara fråga om jag kunde ge han en öl.
Vilket jag redan hade svaret på;
Gå till baren.
"Näe, det är jag väl inte"
"Ah, okej så du är gammal här..!"
"Hahah. Hurså?"
"Hur länge har du jobbat här då?"
"Mja, vad kan det vara. Började typ i april förra året"
"Okeej..." tänktänktänk. "Så du jobbar heltid nu eller?"
"Nej, jag jobbar ju i disken, så det är bara extra"
"Aha, men du vill bli bartender"
"Näee.."
"Försöker du lära dig att bli bartender?"
En som jobbar i köket hade slagit sig ner och tagit en öl,
och när jag hade lite att göra bad han mig att hälla upp en till öl i glaset.
Viktor hjälpte mig.
Andra gången fick jag göra själv, men det blev ju såklart ganska hackigt.
"Haha, jahaa, du tänkte när jag hällde upp ölen där?"
"Mm aa"
"Det var bara åt en kille som jobbar i köket och jag gjorde det bara för skojs skull"
"Aa, okej, men jag måste bara säga att, det tycker vi båda, att du har ett fint hjärta"
"Hahah okej, man tackar.."
"Men det är sant. Så ta med dig det nu!"
Tittade lite roat på kvinnan brevid och hon gjorde the drunk-hand som för att visa att han inte var 100 nykter.
Höhö.

Det var mkt spännande :D

Kommentarer

Säg vad du tycker:

Namn:
Spara ditt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0