Yeah..

Jag överlevde jobbet igår ändå!
Har ju blivit så jävla bortskämd på sista tiden med korta pass från 4 - max 7 timmar,
och igår skulle jag då plötsligt jobba minst 9 timmar.
Varför jag skriver minst är ju då för att i disken på Lottas slutar man oftast inte då man ska sluta,
utan jobbar nästan alltid över.
Det beror bara på hur mkt gäster man har.

Igår var det rätt lugnt för att vara lördag.
Det var ändå innan jul jag jobbade ett helg-pass,
men jag minns ju hur det kunde vara.
De jobbigaste passen man upplevt har varit på helgen.

Men det var som helt okej.

Hon jag jobbade med fick gå hem kl 12,
då hon skulle gå hem.
Och jag fick sluta 20 över 2,
så det var som lagom.

Haha roligaste då är ju vad som kan hända på lördagskvällarna på Lottas.

Jag ska lämna en ost- och korvbricka,
då en ledig kollega till mig ropar på mig och när jag tittar på henne pekar hon på en man och säger;
"Han röker!"
Jag vänder mig om och där var en stor rygg.
Hinner knappt se att han rökte och reagera förrns Pat kommer och slänger ut honom.
Men kände någon sekund efter hur det luktade rök.



Jag går för en plockrunda.
(Det var otroligt lite att plocka, så man gick mest och tittade runt ungefär)
Men då när jag kommer till ett ståbord,
då ser jag en hund sticka fram nosen ur jackan på en gäst.
Jag blir så förvånad att jag inte vet vad jag ska göra.
Jag frågar mannen om det är någon som sagt till honom att han få han hunden där.
Man vet ju aldrig,
de i baren kan ju ha sagt att det är lugnt om han hade den i jackan.
Men när jag tänker efter skulle det vara jävligt skumt.
Jag säger till Christer och han går för att titta hur det stog till.
Sen slänger han ut både hund och ägare.



Haha,
jag har sånna roliga kollegor!
När de är lediga en lördagskväll är ju öl det som gäller.
Så packade och askalas ställer det till med oreda och är de absolut de sista gästerna som lämnar lokalen.
Man kan ju tänka att DE om några ska vara lite schysst och kanske dra nån gång :P
Men snarare tvärtom ;P

När klockan slog 2 och vi skulle stänga,
stängde vi också av musiken.
När gästerna gått därifrån,
slog Mats på den igen och började dansa med dom andra.
Upp på stolarna och allt vad man nu kan tänka sig.

Väldigt roligt!
Men någon gång vill man ju fara hem och sova.

Kan för övrigt berätta att när jag fick komma hem,
duscha och sedan lägga mig i sängen,
så förstog jag att något så himmelskt var svårt att uppnå!
För trött det kan man säga att jag var.

Kommentarer

Säg vad du tycker:

Namn:
Spara ditt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0