Trodde jag ja..

I disken på lottas är det bara tjejer i min ålder,
18-22 ungefär.

Trodde jag!

En kvinna i 40-års åldern dök upp och presenterade sig som den andra i Girls of the Night
som Hannu så fint brukar uttrycka sig om oss diskbrudar.
Dock sa han inget om det den här gången och jag förstår väl varför..

Men alltid trevligt med nya människor
tänkte ju jag såklart.

Men det märktes att denna kvinna inte hade jobbat på så länge.
Det gick vääääldigt långsamt det hon gjorde
och ibland vet jag inte vad hon höll på med när det var mat i luckan,
för den ska ju ut så fort den kommer i stort sett.

Egentligen skulle jag ha jobbat 18-24,
men eftersom jag var klantig nog att skriva upp passet 17-21 i min mobil
(är så van nu, jobbar oftast det passet)
så kom jag dit och började kl 17 ist för 18.

Men det gjorde inte så mkt.
Var kanske bra i och för sig...

För i början var det rätt lite mat
i och med lite folk,
vilket resulterar till lite disk också.
Men det finns ALLTID något att göra.
Om inte torka av bord,
byta ljus,
torka hyllor
och så vidare var någonting att göra,
så vet jag inte vad jag ska säga.
Och hela tiden
"Ååh, vad tråkigt det är när det inte finns något att göra.."

Den gången jag blev riktigt jävligt irriterad,
var då det var 4 mat till ett bord och 2 till ett annat i luckan.
Jag var för stunden ensam i disken,
så jag började med 4 maten.
Jag mötte henne på vägen och såg att hon bar disk in till disken.
Tänkte att hon skulle ta något av det i luckan då.
När jag kom tillbaka in,
stog fortfarande 4 mat kvar och hon var borta.
Jag tänkte aja, hon såg det väl inte..
Men när jag kom tillbaka för andra gången stog hon vid luckan,
tittade på de 2 cheeseburgare som var där,
vände sig om och började med något annat.
Jag höll på tappa hakan!
SÅ GÖR MAN INTE!!
Efter den smärre chocken gick jag iväg med maten för att den inte skulle bli kall.
Jag hade väl förstått om det var något tyngre..
Näe, inte ens då.
Fan..
Men det var 2 cheese,
typ bland det lättaste man kan bära.

Aja,
förhoppningsvis blir det bättre :P

Kommentarer

Säg vad du tycker:

Namn:
Spara ditt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0