Hemavan 2010-03-26

Jag vet inte vars jag ska börja!
Otroligt underbar resa,
så otrevligt att fara hem.
Eller inte otrevligt,
men jag hade ju hellre stannat.

Den 26 mars kl 06.00 var det tänkt att vi skulle fara.
Vi kom iväg 7 :P
Piggast kan man ju knappast säga att någon var,
dock var jag inte så jättetrött när jag väl tog mig upp.
Oftast blir jag så när jag vet att något riktigt roligt ska hända.

Enda från början av resan taggade Johan och Jocke jävlar.
De satte på sig sina solbrillor och dunkade dunkdunk.

Johan provade mina brillor också.


Det var så himla sjukt!
Hela vägen då vi for upp var grå och snöig.
Inte så jättekul väder.
Men kanske 3-4 mil innan Tärnaby,
då ser vi hur det längst bort mot fjällen börjar spricka upp och lysa upp.
Så när vi kommer in i Tärna,
då är det jättefint och härligt väder.

Dock de sista 2 milen hade vi den här tjockisen framför oss.

Den körde i 60 och gick aldrig att köra om.
Han kunde inte ens se att vi ville köra om och kanske svänga in på nån p-plats,
men ocket.


Äntligen framme!
Haha Johan :*

Längs vägen var jag lite orolig över att korgliften inte skulle gå,
eftersom det inte var så bra väder.
Men när vädret blev så underbart sen, så var det inga problem.

Så att åka korgliften var det första vi gjorde.

Det ser ut som att dom nuddar backen i krönet där!

"Haha, det där ser ut som ett gammalt starttorn!"
"Haha"
"..Men vafan, det ÄR ju de!"
Ganska kul.

Älskling väl uppe på toppen.

2 rätt nervösa, men nöjda killar.

Haha de satsade inte dåligt!
Johan drog ju kantställningen.
Tror dock att Jocke satsade liite för hårt...:

..för här grävde han en krater, samtidigt som han slog en volt framåt och stannade 5 meter bort.
Johan var ganska skadeglad ;)

Men Jocke var inte bitter!

Vi hittade även en puckeljävlapistbacke.
Här kämpar Johan att ta sig upp från en liten krash.

22 sekunder senare har han tagit sig upp och åker iväg
(lägg märke till de vita pjäxorna som i vanliga fall var svart),
samtidigt som Jocke laddar..

..och kraschar han också.

Efter en hård halvdag i backen,
gjorde vi kvällen med att basta i lägenheten och bara ha roligt.

Johan och jag rakade oss ;)
Hahah.


Cola-glaset, juice-glaset, kladd-glaset och ser-ut-som-en-drick-glaset.
Haha!

Så var fredagen slut.

Kommentarer
Postat av: pörras

haha! ja du behöv då raka dig, så hårig som du är i ansiktet!

2010-04-01 @ 18:24:10
URL: http://alexandrapunkt.blogg.se/

Säg vad du tycker:

Namn:
Spara ditt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0