Krasch sa ne ba

Jag var ju smidigaste bruden igår.
Jag var inte särskillt hungrig, så jag bestämde mig för att ta en majskolv.
När jag kokat klart den skulle jag sätta in gafflarna i sidorna
(alla vet väl hur svårt det kan vara).
Jag tyckte för en sekund att det gick riktigt bra,
så jag tittade upp på tv:n för att tvärtitta på programmet som var på.
Vips så försvann majskolven från mitt grepp och i samma veva slängdes glastallriken bort och ner från bordet.
Självklart sa det krasch.
Och det var inte en liten en!
Efter kraschet kunde jag svära på att det tystnades överallt och alla blickar riktades mot mig.
Iaf på tv:n.
Hade det varit folk på riktigt, hade jag ju dött av skam.
Men så farligt var det inte nu.
Det var bara 1000 bitar av glas över hela mitt golv
och det var bara till å plocka upp det och sätta igång dammsugaren.

Kommentarer

Säg vad du tycker:

Namn:
Spara ditt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0