Ålidbacken

I tisdags var jag och åkte slalom med Carro i Ålidbacken.
Hade faktiskt aldrig hört talas om den,
men den låg vid Olovsfors vid Nordmaling om det säger någon nått.
Det var riktigt roligt iaf!
Backen hade 2 backar och en s.k. backe, men mest en slingrig och väldigt guppig stig.

Det roligaste som hände var när vi hade åkt kanske 2 åk och bestämde oss för att åka den där 3:dje backen neråt.
Jag tänkte att det var nog mest för galna snowboardåkare som hoppade och trixande.
Vägen blev allt mer smalare och guppigare,
vilket relaterade till att det blev svårt att svänga.
Till slut blev det så guppigt att jag som åkte bakom såg att det var bara en tidsfråga innan någon av oss skulle ramla.
Och då ramlade Carro.
Det gick för fort och jag hann inte ens tänka på mer än att jag måste få stopp på grejerna
och det gjorde jag genom att fara ut från spåret och ner i djupjävlasnön.
Efter det höll jag verkligen på att skratta ihjäl mig!
Bara allt var så komiskt,
2 erfarna åkare som åker bara för skojs skull
och vad händer?
Jo, både ramlar och far ut i djupsnön.
Måste ha sett riktigt roligt ut!

Efter det lyckades vi inte att ramla iaf.
Det var så himla hårt och guppigt, så det var väl ett under att vi höll i knäna.

En mysig dag var det iallafall! :)

Kommentarer

Säg vad du tycker:

Namn:
Spara ditt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0