14:de mars

Med anledning av denna dag
skulle jag vilja utbringa ett hurra som xerxes den trdje voro stolt över!
Hissa glasen mina högt vördande trotjänare,
ty detta frodiga par åtnjuter sötman av ett års förtjänstfullt samfund.
Må finona den sextondes tappra krigare finna den helige graal till äran av denna högtid!
Prisa högt vördnadsfullt denna lyckliga förening av en stark man vid namn Johan den sixtinska kejsaren, baneman och förstörare,
och den sluga Sandra, de fjorton ortodoxmunkarnas härskarinna, skonaren  och fredens  mäklarinna!
Åh,
de gamla aztekerna äro föralltid tacksamma för att Jupiter stod i zenit då edert första möte skedde!
Må segerns gunst följa er!
Från Stefanxhantos, den vanlige härskaren.

Hahah detta var ett sms som jag och älskade Johan fick av Johans bror, Stefan på våran årsdag igår.

Den 14 mars
var en underbar dag!



Började dock med att ögon blödde av trötthet när jag steg upp klockan kvart i 8.
Och jag tror att Johan kände likadant när han ringde mig någon kvart senare.
Vi skulle till Vindeln och åka slalom med Jocke och Carro,
och backen öppnar 10, så vi ville vara iväg senast 9.
Klockan 8 hjorde jag mig i ordning och skulle gå hem till morsan och farsan för att göra choklad och låna deras stora termos.
När och jag kom hem var klockan 20 över 8 och 20 i 9 skulle Jocke och Carro komma förbi och hämta upp mig.
Så jag skulle väl hinna ganska precis.
Men dock när jag skulle börja koka chokladen,
så fanns ingen jävla mjölk hemma.
Jag tror att min hjärna inte ville acceptera att det inte stog någon mjölk i kylskåpet,
så jag tänkte börja leta på andra ställen innan jag insåg att det inte skulle ploppa upp ett mjölkpaket någon annanstans.
Så jag fick lov att kuta hem.
Visst, det är inte så långt,
men fortfarande så himla störande.
När jag kom hem och skulle börja änny en gång fick jag sms av Johan där han skrev att de hade försovit sig och skulle komma klockan 9 istället.
Lättnaden jag kände var obeskrivlig!
Nu skulle jag hinna värma upp den utan att råka bränna den.
No stress.

Dock kom vi iväg kvart över 9,
alltså en halvtimme senare än planerat, men det blev ändå bra tid tillslut iaf.

Här kommer dårarna på skidor!


Älskling tittar ut över vackra Buberget.


Sen skulle vi prova åka Svarta Backen.


"Fan vare släpper!"
Less kille ;)


Livsfarligt


Jocke kantsällde


Smidigt när Johan nästan höll på att köra in i mig ;)

Och såhär slutade Svarta Backen-branten:


Den ena i djupsnön..


Den andra 2 centimeter från mina skidor.

Vi hade då iaf en jävla tur med vädret ;)


En snygging i solskenet.

En jättebra dag.

Den 14:de mars avslutades med middag på Allstars, bio och mys!

Kunde inte blivit bättre


Kommentarer

Säg vad du tycker:

Namn:
Spara ditt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0