Haha kärringjävlar

Haha Gollum fick tag på datorn och skrev "klart" mitt inlägg.
Men det började rätt.

Skulle på stan med Ida och jag kom cyklandes brevid MVG-gallerian, Scandic-gatan.
Och jag cyklade på cykelbanan brevid vägen.
När jag kommer mot korsningen där man svänger in till parkeringen vid Rex,
så blir det lite trångt och jag saktar av ganska ordentligt.

Det är några arbetare längre fram, jag cyklar om några ungdomar och samtidigt ska en gammal tant gå förbi. Jag tittar på henne och hon tittar på henne, då plötsligt säger hon; "Men inte ska du cykla här människa!"

Jag blev så jävla förvånad. Jag visste inte hur jag reagera så jag sa bara "Va..?" Sen här jag hör jag hur någon säger: "A, jag håller med". Jag orkar fan inte vända mig om och be om ursäkt eller någonting, för man får faktiskt cykla där. Och det var trångt, men jag var inte ens i närheten av att cykla ner nån eller så som de verkade tycka.

Det var bara skrattretande. Och när jag hade cyklat en bit bort hörde jag någon ropa: "Fan, cykel" eller nått liknande. Jag blev förbannad. De ville att jag skulle typ skämmas, men jag hade absolut inget att skämmas över.

Tur att resten av dagen blev bra iaf.


Kommentarer

Säg vad du tycker:

Namn:
Spara ditt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0