Utelåst och Vårfest

Hahah.
För en gång skull är det inte jag som råkar ut för olyckan!

I tisdags skulle jag, farsan och morsan på Tobias skolas uppvisning,
den kallas Vårfesten.
Tobias sitter på deras bänk, så vi tänker att så länge han sitter där är det ett tag kvar tills hans tur är.
Farsan upptäcker att Granne-Janne ringer och har ringt 3 ggr, så han går ut för att ringa upp.
Det går några nummer och han kommer inte tillbaka.
Snart är det Tobias tur och farsan har fortfarande inte kommit.

Tobias är inte bara något man måste se, han var också KUNG!
Han sjöng Queens - We will rock you med ett helt band på 5 pers i bakgrunden.
Han hade mitt nitbälte, ett vitt linne, jeans, solbrillor och tuppkam.
Men det bästa var ju hans rock.
Det var en skinnrock som gick enda ner till vaderna.
Och hela tiden stog han och gjorde djävuls-tecknet samtidigt som han headbangade och sjöng.
Och de andra i bandet hade svarta blandade t-shirtar, bl.a. en Metallica-tröja och kastade deras huvuden som på en riktigt hårdrockskonsert.



Det var inte dåligt heavy ;)

Efter ett tag tittade jag på mobilen och såg att farsan hade ringt.
Han hade blivit utelåst.
Och anledningen:

Dempa var och sprang med laget och sa till morsan innan att han inte hade någon nyckel med sig, så hon skulle alltså inte låsa när hon for iväg på Vårfesten.
Hon for iväg för att skjussa Tobias som skulle vara på skolan en halvtimme tidigare än vi andra.
Jag kom hem till farsan, vi for och låste såklart.
Vi hade ju ingen aning om att Dempa var och sprang, visste bara att han var och träna.
Så, när han kom hem var det alltså låst.
Han gick till grannen som inte var hemma.
Han gick och kolla om jag var hemma, vilket jag inte var eftersom jag var på Vårfesten.
Han var på väg hem till Lurra, så granne-Janne ropar efter honom och han får låna hans telefon för att ringa farsan.
Farsan ger järnet hem för att ge han nyckel så han inte ska bli förkyld.
Ger järnet tillbaka och inser att skolan är låst.
Försöker ringa mig, men jag har ju av ljudet för att inte störa uppvisningen.
Så det hela slutar i kaos.
Men det blev en bra föreställning iaf :)

I onsdags när jag var hemma från jobbet ringer farsan och säger att han är utelåst.
Igen!
Han har ju gett bort hans nyckel till Dempa när han skulle ta sig in.
Smart.. Jag fattar inte varför han inte bara öppnade dörrn åt han!
Han blev alltså tvungen att ge bort den för att han sku ta sig in.
Och nu fick ju jag ge bort hemnyckeln också.
Så jag lovar att jag kommer bli utelåst någongång inom snar framtid.
Fast då kan ju jag gå hem till mig själv iförsig ;)

Hahah ojojoj.


Kommentarer

Säg vad du tycker:

Namn:
Spara ditt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0