Första advent

Jaa, egentligen är det ju tid att plocka fram alla julgrejer och börja pynta! Jag älskade verkligen det när jag var liten, allt små pyssel man höll på med, alla tomtar och framförallt alla ljus! Första adventsljuset man skulle tända i adventsstaken osv. Älskade det! Och tycker väl om det fortfarande, men jag känner typ ingen mening med att göra det här hemma i lägenheten. Plocka fram en röd duk, lite tomtar och en stjärna.. Bara för att plocka ner det om knappt en månad. För att jag hatade alltid när julen tog slut då jag var mindre! Det var så hemskt, fast man kom ju alltid såklart över det rätt fort. Men förra året var bara så annorlunda. Jag var inte alltid hemma hos mina föräldrar eftersom jag bodde själv, och sorgen kröp på mer eller mindre hela tiden. Det var nog första gången det rann tårar på julafton. Och jag säger nog, för att jag vet inte om jag grät eller inte då jag var kanske 4 år och vart totalt livrädd för Tomten! Haha, vi har det på film och jag gömmer mig bakom en soffa tror jag.

Ja, hur som helst älskar jag Julafton! Även Juldagen & Annandag Jul. För jag älskar min släkt och vi brukar alltid fara runt på dom dagarna och umgås och äta oss tjocka på go-maten. Så nu är det bara till att svälta sig ;) som i Sunes Jul. Imorgon börjar det räknas ner..!

Kommentarer

Säg vad du tycker:

Namn:
Spara ditt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0