Fotomodell

Jag har ju glömt att berätta om min dag på MakeoverStudio! Sammanfattningsvis var det fantastiskt!
Jag tror det var en lördag som en kvinna ringde mig. Hon presenterade sig och sa att hon ringde från MakeoverStudio och att min vän Yrsa hade varit "Modell för en dag" hos dem och hade då skrivit upp mig på rekommendera-en-vän-listan. Hon frågade om jag var intresserad av att vara modell för en dag hos dem. Självklart svarade jag JA! Lät ju riktigt roligt.
Det började mindre kul. Jag hade nästan precis kommit hem från Sthlm och hade tankarna på så mkt annat. Visste att jag skulle ha med mig ca 3 ombyten, håret skulle jag få göra som jag ville och sminket skulle de fixa. Det var kl 12 på dagen egentligen, men hon ringde och frågade om jag kunde komma kl 14 ist, då det blev nån felbokning. Och det gick ju bra, skulle jag ju bara få mer tid att fixa. MEN! Tidsoptimist som jag är, så kom jag ju försent ändå och hon lät lite sur när hon ringde för att höra vars jag var. Det förstog jag också att hon blev. Så klantigt av mig.
Ja, iaf, så hittade jag ju knappt dit heller, jag var så stressad att jag gick fel. Och när jag kom till dörren som det stog "MakeoverStudio" på, var den låst. Men när jag äntligen kom ner till studion så verkade de ändå trevliga och glada. Så satte de mig direkt på sminkstolen och sa att vi låg lite efter. Men sminkningen gick smidigt, jag sa ungefär vad jag ville ha och så gjorde hon det.
En tjej från draggen var det som sminkade mig. Och när jag nämnde att jag själv gick dans på gymnasiet, så hade hon på nått vis redan förstått det, på kroppsspråket eller vad hon nu sa. Tycker verkligen att min danskropp har lämnat mig rätt mkt, men det kanske sitter i.
Och en till sak som var roligt var att de 2 riktiga fotomodeller som jag känner, min kusin Petter och min föredetta kollega Josefin, kände hon också.
Sen var det dags att fotas och killen frågade mig om jag var nervös nånting. Jag svarade ärligt nej, för de var jag inte heller. Hade jag haft tid på att tänka igenom allt de här hela veckan, så hade det kanske varit annorlunda, men nu hade jag haft så mkt innan att jag inte ens hunnit tänka på det. Jo lite såklart, men iaf så kändes det rätt bra att stå där med kameran uppe i nyllet. Han visade mig en bild bara efter några knäpp och man såg på kvalitén att de här kommer att bli riktigt bra bilder!
Sen bad han mig göra olika poser och det var så himla roligt! Han berömde mig och tyckte jag var jätteduktig (det försämrade ju inte direkt självförtroendet).
När jag var klar fick jag sitta ner och dricka kaffe en stund, för fotografen skulle bara välja ut de finaste bilderna och redigera dem. När kvinnan som ägde det hela såg bilderna verkade hon bli helt förtjust! Hon tyckte de var otroligt fina och att jag borde söka med dem :P Fotografen frågade t.o.m. om han fick använda någon bild i hans portfolio, vilket jag självklart sa ja till. Efter allt smicker och beröm promenerade jag stolt ut och kände att det var en dag jag inte skulle glömma i första taget!
För tillfället går det inte att lägga upp bilder, försökte igårkväll också, men det visade sig var omöjligt. Men ska lägga upp fler bilder från tagningen :)

Kommentarer

Säg vad du tycker:

Namn:
Spara ditt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0