Great Day!


Åh vilken härlig dag :)

Jag har varit helt ledig, ingen skola, inget jobb. Så jag och Johan bestämde oss för att dra till stan och äta på Eastern Palace. Från början fick vi ingen riktig mysstämning då vi fick sitta nästan bord-i-bord med ett sällskap på 3 kvinnor som pratade rätt högt. Och precis brevid fönstret så kallt var de. Men ack så god maten var! Vi körde på buffén de serverar med bl.a. friterad kyckling och mkt annat gott. Brödet de gör på det där stället är farligt, man vill helst ta med sig en hel kartong med sig hem och äta mer hemma.

Jag och Johan åt inte ihjäl oss den här gången som brukar vara lätt hänt. Men det var skönt för en gång skull att inte vara asjävlaproppmätt efter en middag på Eastern Palace. Och jag vart lite snällare då jag fick mat :P Jag älskar Johan! ♥

Jag har gått och gruvat mig för att jag måste jobba nästa lördag. Men idag fick jag ett sms där de stog att en kille kan ta mitt pass då! Så Ida, i'm ready to PARTEY ;D so happy.

Efter Eastern Palace kom morfar och hämtade mig för att fara hem till dom uppe på Berghem. Morfars bror Rune var hos dem och hälsade på. Mamma och brorsan kom också efter en stund och det var så himla mysigt! Vi träffar inte Rune så ofta eftersom han bor i Örebro, så det är alltid trevligt då han kommer upp. Han visade några bilder på sina barnbarn som alltså är våra 3-meningar. Det är synd att man nästan aldrig får träffa dom, men det blir väl så när man har ungefär 60 tremeningar eller vad det nu är på mammas sida. Lite roligt om vi alla skulle styra släktträff..

När jag kom hem hade mamma påmint mig om lyxfällan som skulle gå ikv. Det handlade om den där dumma bruden som hade verkligen noll koll..

Har sett Lyxfällen flera ggr och de flesta verkar ju leva upp i det blå. Men när programledarna har nästan skällt ut dem och visat att så kan man inte leva, har de alltid sett ut som att de förstog och mått hemskt dåligt över det, börja gråta osv.

Men den här tjejen var typ lika glad ändå. Hon log och skrattade till lite och verkade inte förstå allvaret i det hela.

Bruden hade inge jobb. Hon hade sökt några, men tyckte inte att de var glammiga nog för henne. Hon var 23 år. Hon såg ut som 14. Hon hade dyra, fina väskor, skor och kläder fulla lägenheten som hade kostat henne 48 000 det senaste 5 månaderna hon bott i sthlm. Hon gick ut ungefär 5 dagar i veckan. Hennes framtida planer var att flytta till LA och jobba där antingen med att sälja dyra lyxbåtar, eller som skådespelare.

Herreguud! Ingen verklighetsuppfattnings alls. Det var så skrattretande, men ändå vart jag arg. Hur tänkte hon? Jag ville bara söka upp henne och ge henne en smäll på käften.

Men, ja som i alla Lyxfällan-program så löser sig allt tillslut. Och den dumma blonda bruden hade verkligen förändrat livsstil. Ja hon hade ju färgat håret mörkbrunt! Ja, det är sant! Haha.


Imorgon har jag skola, sen ska jag följa med farsan och brorsan upp till Vindeln, för på lördag ska jag vara på ett jaktpass kl 06.30 ;)

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nice =)

2010-10-21 @ 23:28:10

Säg vad du tycker:

Namn:
Spara ditt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0