Ja, våren är här..

Och vintern är rätt så över. Till och med i Hemavan regnar de nu hörde jag av brorsan. Hm..
Iaf så är en sak är säker och det är att jag har inte kört tillräckligt med skoter. Jag känner mig inte nöjd! Men jag tror att det är svårt att få den känslan. Det krävs nog en tripp till Hemavan, en tillbaks plus en jävla massa körning till. Farsan köpte Rushen helt sprillans ny, det var nån gång i sena januari. Idag står mätarn på 350 mil. Det är helt sjukt! Så ja, han känner sig rätt mätt på skoter. Helvete vad han har kört i vinter, de kan jag lova, kanske är nå sånt man får satsa på då om man ska känna sig less. Men trots jag tycker 350 mil är galet mkt körning, så har farsan en skoterpolare som heter Kent. Han har över 500 mil på sin skoter som han hämtade ut i samma veva som farsan, möjligtvis lite tidigare. Kent är inte less. Han har nog varit upp åt fjälls nu och kört. Han har en skoter tatuerad på axeln, dock en gammal en. Men ändå. DET är galet! Haha, men jag tycker de är roligt, helt otroligt att de finns sånna människor ändå. Fantastiskt! Fast lite jobbigt för honom nu när skotersäsongen är så gott som över..
Jag antar att han känner en viss ångest, för de gör t.o.m jag!
Det här bevittnade jag för några dagar sen.
Man ser skoterspåren, det var de som jag tyckte var sorgligt. För typ en månad sen var de ju kolugnt att köra härikring. Då bilden tog var de väl lite svårt att tänka sig in att köra skoter där. Och nu går de inte alls, eftersom att just där är de helt öppet vatten! Eller aa, man ska aldrig säga aldrig. De finns dom som kör snöskoter på vattne!
Galet.
Iaf, så hade jag tänkt att släppa de småsorgliga tankarna och föra över nya, glada tankar ist. Det är ju faktiskt vår! Och med våren menas att nu nalkas sommaren. Sol och bad med mkt varma dagar och sköna kvällar.
Fantasiskt!
Grillen invigdes för mig i Kussjön. Utan snö var första gången förra helgen på min balkong. Grymt!
Huvva se sent ja je uppe nudå. Men, ska ta å sova. Skönt att hitta tillbaka hit, de finns ju otroligt mkt roliga saker att berätta om som gör mig så glad, så varm i själen. Haha! Gonatt

Kommentarer

Säg vad du tycker:

Namn:
Spara ditt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0