Våren är här! Time to update.. 2

Helgen efter Hemavan åkte jag till Kussjön för att köra lite skoter. Stannade först på vägen och hälsa på Johan i Vindeln en stund.
Kussjön är tyvär en lite underskattad stuga. Visst den är liten, de finns inge rinnande vatten och vissa saker skulle väl kunna förnyas, men jag ångrar lite att jag inte har varit där mer än vad jag har! Känslan att bara va, att njuta av livet (lite småtöntigt sagt, men ack så sant!) är svårt att hitta tycker jag, men i Kussjön har jag hittat äkta livskvalité. På kvällen satt jag, lillkillen och farsan i "stor"-stugan och bara umgicks. Farsan hade laddat upp en brasa, för de blev lätt kallt. Sen när vi skulle sova, var brasan fortfarande igång och alla 3 somnade till ljudet av eld som sprakar. Det är obeskrivligt! Av bara en sån sak känner man sig otroligt glad, det finns liksom inga problem i världen!
Ja, alltså jag har funnit denna känsla på andra ställen också, inte minst i Hemavan, men nu hade jag alltså tänkt snacka om Kussjön.
Och föresten, man uttalar det inte Kus-sjön, utan [KURSSJÖN]! Det kom ja å tänk på i somras.. Haha :P
Iaf, så var söndagen bara matad med skoter-planer. Jag ville gasa och de fick jag.
Farsan beskrev en stuga upp på Brattåker som han tyckte jag sku besöka.
Därinne fanns 2 gästböcker och när farsan å killen vart där dagen innan, hade dom hittat ett mkt känt namn!
Min farfar och hans bror Sverker skrev 2007-12-31 såhär:
"Ca 10 cm nysnö -4c sol genom ett brutet molntäcke. Bra skoterföre om man kör sakta."
Oj, så underligt, men roligt att hitta det!
Körde vidare och kom tillslut till Svarttjärn! Väldigt ovanligt att se huset täckt av snö!
Sett lite snett från sidan.
Det var jävulskt kul att köra, men till skillnad från Hemavan, så var de jävligt lite snö. Eller inte lite, men mkt lössnö, så höll du dig inte exakt till spåret, kunde du lika gärna slira åt sidan å köra fast. Men jag lyckades att inte göra de. Å en jävla tur va de. Skulle försöka lyfta skotern.. HA! Vilket skämt. Tyvär är jag inte lika stark som jag tror att jag är, de hade krävts typ 3 män för att ta mig loss om ja kört fast.
Jag tycker de absolutivt roligaste att göra med skotran är att gasa.
Här kommer farsan i 120 blåst. Lovar de är fortare än va de se ut.
Hundarna Axa å Märta tyckte ne va skoj å försöka springa efter skotran, men ja, de lyckades väl sådär ;) dom typ försvann i snön. Som sagt, de va förädisk djupsnö som höll på tina bort.
Dempa å Linnea kom också å hälsade på. Dempa hade aldrig kört rushen, så han tyckte väl de va dax :P
Medans skotran va på vift, passa farsan på å skotta fram finbåten! Den ska vi ut å puttra me i sommar!
Efter paret kom tillbaka var det farmors tur att prova an.
Gick ju huuur bra som helst! Sakta.. Men de gick ;D haha Tobias kommentar: "Farmor inte köra fort!" och farsans kommentar: "Jaa, det var den skotern.." Hahah! I love my family!
Sen skulle de tryckas lite hårdare på gasen och dempa å farsan gjorde rivstarter i varsin omgång. Hundarna var inte sen att försöka haka på.
Fina Axa!
Ja, det var en helg att minnas, helt gudomlig!
Finrushen

Kommentarer

Säg vad du tycker:

Namn:
Spara ditt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0