Turkiet -11 part 2

Vi vaknade, det var svalt och skönt på rummet. Öppnade balkongdörrn, höll fan på smälla av! Det var kvavt, varmt och stekande sol. Men ack så jävla härligt ;)
Otroligt snygga jag på frukosten.
Nu såg man utsikten lite bättre. Iaf i kameran!
Jävulskt fin trädgård!
Berget, med borgen mitt uppe på!
Och åt andra hållet.
Stekte lite på stranden.
På kvällen gjorde vi Hamam och turkiskt bad.
Först fick vi sitta i ett saltrum, det var första dörren där till vänster. Jag har ett sår mellan tårna, så he schve nå jävulskt! Sedan hetjävla bastun till höger. Man ser fönstret in där.
Efter asvarmbastun, som jag trodde jag sku fastna i och fick lite panik (:P) så hoppa vi i ett jättekallt bad.
Efter det kalla badet in i en ångbastu där man fick lite svårt att se nånting. Den låg i där till höger, där den röda slangen ligger. Efter det ner i poolen rakt fram där det var rätt kallt. Sen var det dags för lerbad som man ser rakt fram i den första bilden, bortanför blomman. Trodde de skulle vara nån slags fast och klumpig lera, men det var mest vatten som man hällde över sig. Vi sköljde av oss och gick in dit där dom sku skrubba en. Och skrubba, det gjorde dom kan jag lova! Höll på dö när han skrubba över fötterna, kittlades som satan! Men efter den fick man lent skum över sig och det var så skönt! Sen var det dags för massage. Väldigt speciell massage, han nöp tag i ryggskinne på mig och då knäcktes någonting i ryggraden på mej. Jäävulskt skumt, men ja lovar de var så!
Efter det kände man sig otroligt fräsch och pigg på nå vis.
ˆ
På tal om nå helt annat, vi har ju väldigt mkt skyltar i Sverige. Om man tänker efter. Men i Turkiet, där har dom max 3 och den här var den vi såg mest.
..som förmodligen betyder STOP. Annars inga hastighetsskyltar eller nånting :P
Dagen efter Hamam var det var att steka på. Som tur var vi bra på att smörja in oss, så vi brände oss aldrig så riktigt mkt.
Vid middagen igen. Så vacker vy!
Här också! Liiike ♥

Kommentarer

Säg vad du tycker:

Namn:
Spara ditt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0