Ronnie James Dio

Idag är det ett år sedan Dio gick bort.. Det känns extra sorgligt eftersom han gick bort i magcancer som han kämpade på med länge. Jag har ju själv sett hur cancer verkligen bryter ner kroppen. Så hemskt! Han blev 67 år. Och jag fick aldrig chansen att se honom live. Ett år sedan vi fick läsa i tidningarna att den store DIO hade lämnat oss. Jag har tittat på några intervjuer där andra rock-legender hyllar honom genom fina ord och minnen. Ronald James Padavona var riktigt stor och tydligen väldigt, väldigt omtyckt.
ˆ
Här får vi se Kerry King från Slayer, Scott Ian från Anthrax, Dave Mustaine från Megadeath och Lars Ulrich från Metallica. Tsm bildar de The Big 4 bands of Trash Metal. De berättar lite om deras egna minnen av Dio.
ˆ
En intervju med Dio, där han beundrar Europa för våran lojalitet mot rocken, och dissar America ;P Vilken skön människa.
Här nedanför är en till intervju, dock tydligen den sista intervjun han nånsin gjorde. Jag vet inte när den gjordes, men jag antar att han var sjuk då. Man hör på hans röst och hela hans kroppspråk visar att han är nedbruten.
ˆ
Ett klipp där några rockgubbar delar sina tankar över hans död. Dock får man bara höra Tony Iommy prata själv.
ˆ
Jaa, tragiskt nog kommer ju alla att gå vidare nångång. Men jag hoppas bara att jag själv ligger på dödsbädden och minns allt jävulskt roligt jag gjort, inte ångra en sak och verkligen inte ångrar någonting jag inte gjorde.
R.I.P Ronnie, du kommer alltid leva kvar i musiken som spränger våra högtalare ;)

Kommentarer

Säg vad du tycker:

Namn:
Spara ditt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0